Please enter your domian cerdentials...

공지사항

교내시스템 접근을 위한 VPN(Virtual Private Network) 사용 안내
  1. 외부에서 교내(안암캠퍼스에 한함)에 위치한 시스템에 접근할 경우, 사용자는 계정(ID/PW) 기반 + OTP(1회용 비밀번호) 기반의 2차 인증을 사용합니다.
    이는 통신 채널 보호(암호화, 무결성·상호인증) 및 교내 네트워크 보안 강화를 위한 조치입니다.
  2. 계정기반의 VPN인증은 PC, 노트북을 위한 '웹인증'방식과 모바일기기를 위한 'App'인증 방식을 제공합니다.
    (상세 내용은 VPN 사용자 가이드 참고)
    ※ 유의사항
    · VPN 계정의 비밀번호 변경, 접근 권한 변경, OTP 초기화 등은 최초 신청서에 기재된 본인 확인이 가능한 메일 주소를 통해서만 신청받습니다.
    · 정상적으로 VPN 인증을 마친 후 실제 시스템에 접근하실 수 있습니다.
Guide for the user of VPN(Virtual Private Network) to access the University system.
  1. When accessing systems located on campus (Anam Campus only) from outside the University network,
    that users must use two-factor authentication based on account (ID/PW) and a one-time password (OTP).
    This is to protect the communication channel (encryption, integrity, and mutual authentication) and to strengthen the University’s network security.
  2. The VPN service provides 'Web' authentication Methods for PCs or Laptops and 'App' Authentication Method for Mobile Devices
    (For detailed instructions, please refer to the VPN User Guide.)
    ※ Notes
    · Requests for VPN password changes, access permission modifications, and OTP resets are accepted only via the email address specified in the original application form for identity verification.
    · You can access the University’s systems only after completing VPN authentication successfully.